W tym szaleństwie jest metoda.
Zidentyfikuj problem. Rozwiąż problem poprzez projekt. Potwierdź to za pomocą nauki.

Siodełka i wkładki w spodenkach Body Geometry
Nagłówek magazynu Bicycling z 1997 roku, o którym słyszał cały świat, przynajmniej w świat kolarski. „Impotencja i jazda na rowerze. Czy jesteś zagrożony?”. Co? Jazda na rowerze może sprawić, że mężczyźni będą bezsilni? Kochamy jeździć na rowerze, ale czy kochamy to tak bardzo? Podczas gdy wszędzie rozbrzmiały dzwony alarmowe w czasie grupowych przejażdżek, tutaj w Specialized zabraliśmy się do pracy.
Od siodełek wszystko się zaczęło, a impulsem do działania była właśnie ta przełomowa historia z Bicycling. Wniosek był następujący: mężczyźni-rowerzyści byli o 50% bardziej narażeni na impotencję niż osoby nie jeżdżące na rowerze. To przerażająca sprawa, ale Specialized nie jest obcy wyzwaniom, przed jakimi stoją rowerzyści z czysto wyczynowego punktu widzenia – od aerodynamiki po rowery górskie z pełnym zawieszeniem – jesteśmy oddani poprawie komfortu jazdy. Dlaczego więc nie zająć się również tym zagadnieniem?
Pożegnaj się z bólem – siodełka i wkładki w spodenkach Body Geometry
Dlaczego oferujemy każde siodło w wielu rozmiarach, kształtach i materiałach? Dlaczego dopasowujemy naszą wkładkę w spodenkach do ciała i używamy pianki o potrójnej gęstości? Ponieważ każde ciało jest inne, ale problemy, z jakimi borykają się kolarze w siodle, są takie same – ból guzów kulszowych, blizny i zaburzenia przepływu krwi. Wykorzystując mapowanie ciśnienia, badania komfortu, a nawet badania przepływu krwi prącia (tak, zrobiliśmy to), nie tylko obiecujemy rozwiązać te problemy u mężczyzn i kobiet, udowadniamy to.
Współpracowaliśmy z dr Minkowem, światowej sławy ekspertem w dziedzinie ergonomii — od rozwiązań, przez przewlekłe bóle pleców, po sprzęt do ćwiczeń, po fotele lotnicze,. Jest on również zapalonym rowerzystą. Z tego związku narodziło się pierwsze siodełko Body Geometry i samo Body Geometry.
Siodełka z Body Geometry
Siodełka tradycyjne
Mapowanie nacisku na siodełko
Znaleźliśmy problem. Tradycyjne siodełka powodowały niedokrwienie – utratę przepływu krwi – które tworzyły blizny, co prowadziło do zaburzeń erekcji. Aby rozwiązać ten problem, zaprojektowaliśmy wycięcie Body Geometry Wedge, które zmniejsza nacisk na tkankę miękką, i wprowadziliśmy pionierski pomiar rozstawu guzów kulszowych w celu określenia prawidłowego dopasowania siodełka, dzięki czemu wycięcie spełni swoje zadanie.
Więc rozwiązaliśmy problem zaburzeń erekcji wskutek jazdy na rowerze dzięki ergonomicznej konstrukcji. Czy możemy być tego pewni? W tym miejscu pojawia się ostatni i być może najważniejszy element metody Body Geometry — potwierdzenie naukowe. Współpracując z dr Minkowem i opierając się na badaniu w Kolonii z 2002 r. dotyczącym wpływu jazdy na rowerze na mężczyzn, stworzyliśmy protokół pomiaru przepływu krwi przez prącie podczas jazdy i określiliśmy nasz punkt odniesienia dla zapewnienia ochrony prawidłowego przepływu krwi, aby zapobiec kontuzjom. W tym miejscu rozpoczęło się naukowe sprawdzanie siodeł Body Geometry — jeśli nie chroniło ono przepływu krwi, to nie było siodełkiem Body Geometry. To był dopiero początek. Od tego czasu nauczyliśmy się identyfikować wczesne oznaki niedokrwienia, wprowadziliśmy innowacje w mapowaniu rozkładu nacisku na siodełko i wykorzystaliśmy ślepe badania komfortu do walidacji naszych rozwiązań.
Używamy mapowania nacisku, aby sprawdzić, czy nasze rozwiązania zapewniają rzeczywiste korzyści dla kolarzy i są poparte prawdziwą nauką. Te mapy nacisku pokazują, w jaki sposób różne siodełka Body Geometry rozwiązują problemy rowerzystów, od nacisku na tkanki miękkie po ból guzów kulszowych, w każdej pozycji w czasie jazdy.
Dzięki technologii MIMIC wykorzystaliśmy naszą metodę Body Geometry i zastosowaliśmy ją, by poprawić komfort jazdy kobiet.
Współpracując z Centrum Medycyny Sportowej w Boulder, odkryliśmy, że niedokrwienie jest poważnym problemem również wśród rowerzystek. Stwierdziliśmy również, że obrzęk tkanek miękkich zatrzymuje przepływ krwi i tworzy dodatkową tkankę bliznowatą. Zidentyfikowaliśmy kolejny problem. Rozwiązanie go poprzez projekt doprowadziło do najbardziej wyczerpujących badań nad mapowaniem nacisku, jakie kiedykolwiek przeprowadziliśmy i najbardziej złożonego siodełka, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy, z dwoma rodzajami pianki z pamięcią, aby wspierać tkankę miękką w równowadze i strukturą hamaka, aby zmniejszyć nacisk. Potwierdziliśmy, że nowe siodło S-Works Power z technologią MIMIC rozwiązuje ten problem dzięki dodatkowemu mapowaniu nacisku i badaniom przeprowadzonym na wielu rowerzystach. Następnie wykorzystaliśmy technologię MIMIC w innych modelach siodeł – Rominie i Phenomie, aby polepszyć komfort jeszcze większej liczbie rowerzystów, zarówno mężczyzn, jak i kobiet.
Wyczynowa pozycja: MIMIC a tradycyjne siodełko
Nasze siodełka wykorzystują innowacyjne kształty i materiały, takie jak MIMIC, aby radykalnie zmniejszyć nacisk na tkanki miękkie, widoczne tutaj jako kolor niebieski. Zaprojektowane, aby rozwiązywać problemy z tkankami miękkimi u kobiet, MIMIC został bardzo dobrze przyjęty również u mężczyzn. Tradycyjny zaokrąglony nos w siodle wytwarza wysokie ciśnienie w tkankach miękkich, widoczne tutaj jako kolor czerwony i żółty, powodując ból i prawdziwe problemy medyczne, takie jak zaburzenia erekcji, obrzęk i drętwienie warg sromowych.
Komfort guzów kulszowych: Mirror a tradycyjna pianka
Drukując w 3D siodełka Mirror z płynnego pilimeru, możemy nieskończenie regulować gęstość sposób niemożliwy do osiągnięcia przy użyciu pianki, tworząc efekt hamaka dla niespotykanego wsparcia guzów kulszowych. Tradycyjne siodełka, które mają poszycie w pianki, cienkie i o dużej gęstości. Powoduje to bolesne punkty ucisku pod guzami kulszowymi nawet przy prawidłowej pozycji wspomagającej przez układ kostny.
Wyprostowana pozycja: BG Cup Gel kontra tradycyjne siodełko
Wyposażone w elastyczną żelową wyściółkę o strukturze plastra miodu , nawet w wyprostowanej pozycji, nasze szerokie i wspierające siodełka takie jak Cup Gel znacznie zmniejszają punkty nacisku na guzy kulszowe. W pozycji wyprostowanej tradycyjne siodełka wywierają ogromny nacisk na guzy kulszowe, powodując dyskomfort, który może uniemożliwić Tobie jazdę na rowerze, nawet podczas krótkich wycieczek po mieście.
Buty i wkładki Body Geometry
Chociaż Body Geometry zaczęło się od siodeł, wiedzieliśmy, że takie podejście może rozwiązać problemy kolarzy w każdym punkcie styku. Aby umożliwić zjednoczenie się z rowerem, zwróciliśmy uwagę na buty.
Ciało ludzkie ewoluowało do chodzenia, a nie pedałowania. Problemy z drętwieniem przodostopia, „piekącą stopą”, zapadnięciem się łuku, bólem przyśrodkowym i bocznym kolana oraz niestabilnością – wszystko to powoduje spadek wydajności, mocy, wytrzymałości i komfortu, a jednocześnie potencjalnie prowadzi do kontuzji – występują, gdy ludzie noszą tradycyjne buty rowerowe. Wpinaj się i pedałuj przez wiele godzin. Postawiliśmy sobie za cel rozwiązanie tych problemów poprzez projektowanie i walidację rozwiązania z nauką. W końcu to sprawdzona metoda Body Geometry.
Ściśle współpracując z Boulder Center for Sports Medicine, nasz wewnętrzny zespół projektowy postanowił rozwiązać te problemy jeden po drugim. Aby nie uszkodzić dużego palca podczas chodzenia, wnętrze naszej stopy unosi się do góry, gdy ją podnosimy. To zagięcie, zwane „szpotawością”, świetnie nadaje się do chodzenia, ale podczas jazdy powoduje znaczne ruchy boczne w kolanie, co potencjalnie zmniejsza wydajność podczas pedałowania i może prowadzić do przeciążenia kolana. W najlepszym razie jest to niewygodne, ale może powodować bolesne kontuzje. Aby rozwiązać ten problem, zespół opracował podeszwę zewnętrzną z klinem Varus — nachylenie podeszwy zewnętrznej o 1,5 mm na zewnątrz, które stabilizuje przednią część stopy podczas naciskania pedału i pomaga wyrównać kostkę, kolano i biodro. Zwiększenie mocy i wytrzymałości, zmniejszenie bólu i ryzyka kontuzji.
Aby zapewnić moc pedałowania i dobre połączenie z rowerem, but musi być dobrze dopasowany do stopy. Może to prowadzić do ucisku nerwów i tętnic między kościami śródstopia w przedniej części stopy, co z kolei powoduje drętwienie lub „piekącą stopę” lub jedno i drugie. Aby rozwiązać ten problem, we wkładkach naszych butów umieściliśmy Metatarsal Button, który unosi i oddziela kości śródstopia w przedniej części stopy, zapobiegając ich uciskowi na nerwy i tętnice.
Czy te rozwiązania spełniły naszą obietnicę Body Geometry? Czy poprawiły wydajność, zwiększyły komfort i zmniejszyły ryzyko kontuzji? W 2003 roku w Boulder Center for Sports Medicine podjęto badania, aby udowodnić, co potrafią nowe buty Body Geometry. Korzystając z grupy wyszkolonych rowerzystów, ukończyli rygorystyczny protokół testowania mleczanu i VO2 max przy użyciu tradycyjnych butów szosowych i butów szosowych Specialized Body Geometry. Wyniki były imponujące, a buty Body Geometry poprawiły próg mleczanowy o osiem watów, średnią moc TT o siedem watów i być może najbardziej imponujące, skracając czas TT na 10 km o 28 sekund, a wszystko to zostało potwierdzone naukowo.
Obecnie każdy z naszych butów oferuje te same funkcje, od podstawowych butów górskich Recon 1.0 i butów 2FO trail i DH, po nasze buty o najwyższej wydajności, takie jak S-Works 7 i nowe S-Works Ares. Udowodniono naukowo, że każdy but Specialized przynosi korzyści.
Rękawiczki i chwyty Body Geometry
Ostatni punkt styku, ręce, są tak samo ważne, jak każdy inny, a może nawet bardziej. Jest to centrum kontroli Twojej jazdy, od hamowania do zmiany biegów, a co najważniejsze, do prowadzenia, gdzie sterujesz rowerem, wybierasz linie i ścinasz zakręty. Problemy, które należy tutaj rozwiązać, są dobrze rozumiane przez większość kolarzy – drętwienie rąk i palców, które prowadzą do dyskomfortu i utraty siły chwytu.
Ochrona stawu łokciowego
Ręce męczą się i drętwieją podczas długich przejażdżek? Rękawiczki Body Geometry Gel zmniejszają nacisk na nerw łokciowy. Teraz możesz jeździć dłużej i z mocniejszym chwytem.
Krążenie tętnicze
Wkładka Equalizer w naszych rękawiczkach Grail zachowuje naturalny kształt dłoni, dzięki czemu nie spłaszcza się ona podczas chwytania kierownicy. Chroni to przepływ krwi do wszystkich palców i zapewnia wyjątkowo pewne połączenie z rowerem.
Co leży u podstaw tych problemów? Zewnętrzne palce i bok dłoni drętwieją, gdy nerw łokciowy jest przyciśnięty przez długi czas, podczas gdy mrowienie może wystąpić we wszystkich palcach, gdy przepływ krwi jest zaburzony. Zidentyfikowaliśmy więc nie tylko problemy, z którymi borykali się kolarze, ale także ich przyczyny.
Współpracując z ekspertami od ergonomii, takimi jak dr Kyle Bickel z Hand Center w San Francisco, rozpoczęliśmy projektowanie rozwiązań. Aby zmniejszyć drętwienie, nasze rękawiczki Body Geometry Gel rozpraszają nacisk w miejscu, w którym nerw łokciowy wchodzi w palce. Chroniąc krążenie tętnicze, możemy zmniejszyć mrowienie w palcach. Robimy to również z naszymi rękawiczkami Grail, które zachowują naturalny kształt dłoni. Chwyty i rękawiczki dopasowują się do dłoni. Rezultatem jest nie tylko większy komfort i mniejsze ryzyko kontuzji, ale także poprawa wydajności dzięki bezproblemowemu połączeniu z kierownicami.
Dzięki tym punktom kontaktu — dłoniom, stopom i siodełku — Body Geometry łączy Ciebie i Twój rower
Dzięki tym punktom kontaktu — dłoniom, stopom i siodełku — Body Geometry łączy Ciebie i Twój rower przez produkty, które powstają w wyniku zidentyfikowania problemu, rozwiązania go za pomocą ergonomicznej konstrukcji i potwierdzenia go naukowo. Chociaż wiemy, że dobra jazda może sprawić, że twoje serce będzie szybko bić, a nogi będą płonąć, nie ma powodu, dla którego twoje punkty styku miałyby kiedykolwiek boleć. Jeśli masz takie problemy, mamy dla Ciebie rozwiązanie. Od 25 lat pracujemy nad poprawą wydajności, zwiększeniem komfortu i zmniejszeniem ryzyka kontuzji, co zostało potwierdzone naukowo.
W tym szaleństwie jest metoda. To Body Geometry.